Fototermolisis bukan ablatif: teknik peremajaan yang selamat

penurapan semula laser bukan ablatif

Hari ini, pelbagai cabang perubatan, khususnya kosmetologi, menggunakan pelbagai teknik canggih untuk peremajaan, yang dalam masa yang sangat singkat membolehkan anda mendapat kesan yang sangat baik. Khususnya, ini adalah teknik laser yang boleh digunakan dengan dan tanpa kerosakan pada lapisan permukaan kulit. Termolisis bukan ablatif akan membantu mengembalikan keremajaan kulit.

Peremajaan kulit muka dan badan pecahan ialah teknologi laser yang dicipta dan dipatenkan di Amerika Syarikat pada tahun 2004 dan menerima ulasan positif di seluruh dunia untuk menghapuskan dan merawat pelbagai manifestasi penuaan kulit dan banyak lagi dengan berkesan. Hari ini, mengikut statistik, ini adalah prosedur laser yang paling terkenal dan dicari di pasaran perubatan estetik.

Selepas prosedur peremajaan sedemikian, penjanaan semula dan pemulihan tisu dijalankan serentak pada tiga peringkat: pada permukaan kulit, di lapisan tengah dan dalam tisu dermis antara saluran terma pembekuan.

Fototermolisis bukan ablatif - kemajuan moden dalam kosmetologi

Prosedur ini adalah kaedah peremajaan kulit yang selamat dan bukan pembedahan, tindakan yang bertujuan untuk merangsang dan membetulkan struktur sel kulit tanpa sebarang perubahan berbahaya kepada tubuh manusia. Fototermolisis bukan ablatif hari ini memungkinkan untuk:

  • Keluarkan kedutan meniru tanpa kesan;
  • Kurangkan pengembangan liang;
  • Meremajakan sepenuhnya warna kulit.

Selain itu, teknik ini sangat berkesan untuk menghilangkan pigmentasi kulit, tanda regangan dan parut yang terbentuk dari masa ke masa. Menggunakan kaedah ini, anda boleh dengan mudah menghilangkan parut yang lebih dalam dan lebih tua.

Untuk menjalankan prosedur ini, pancaran laser khas digunakan, yang, semasa operasi, masih dibahagikan kepada mikroba kecil. Oleh itu, semasa prosedur peremajaan, kedalaman dan tahap impak radas dikawal sepenuhnya tanpa merosakkan lapisan atas epidermis. Secara umum, kesan pancaran ini boleh dibandingkan dengan prosedur pengelupasan atau penurapan semula khas, tetapi tidak seperti mereka, ia mempunyai kesan peremajaan kulit yang lebih berkesan. Iaitu, apabila memproses kawasan kulit, beberapa lecuran mikro kekal di permukaannya, yang secara semula jadi ditolak semasa pemprosesan selanjutnya. Selanjutnya, di kawasan yang rosak, kolagen mula dihasilkan dengan cepat, yang menyumbang kepada pembentukan sel-sel muda yang sihat.

Selepas menjalankan beberapa prosedur yang serupa, hasilnya akan segera diperhatikan. Kulit pesakit menjadi lebih sekata dengan warna dan kilauan yang sihat. Secara ringkasnya, kaedah fototermolisis bukan ablatif adalah yang terbaik dalam peremajaan kulit hari ini, dan pada kos yang sangat berpatutan yang mampu dimiliki oleh semua orang.