Bagaimana untuk meremajakan wajah anda di rumah

kedutan dahi bagaimana untuk menghilangkan

Tidak kira berapa banyak yang kita mahu, tetapi dari masa ke masa, kita semakin menyedari kedutan halus dan kulit yang kusam. Perubatan moden dan kosmetologi menawarkan kita pelbagai cara untuk meremajakan wajah.

Mana-mana antara kita mahu kelihatan muda pada usia apa pun, tetapi tidak semua orang mempunyai wang dan masa untuk mengunjungi salon kecantikan yang mahal. Jangan putus asa, kerana anda boleh melakukan prosedur anti-penuaan di rumah. Produk semulajadi dan keinginan untuk mencapai hasil akan membantu anda dengan ini.

Peremajaan kulit muka dengan ubat-ubatan rakyat adalah peluang yang baik untuk wanita untuk sentiasa cantik. Prosedur ini boleh dilakukan di rumah, anda tidak memerlukan banyak bahan atau wang. Semuanya semulajadi dan tanpa bahan kimia.

Kaedah peremajaan kulit

Pemeliharaan dan penyelenggaraan kulit muda adalah proses yang panjang, termasuk bukan sahaja topeng atau mengelupas seminggu sekali, tetapi penjagaan kulit muka yang berterusan. Berikut ialah senarai cadangan berguna yang akan membantu anda meremajakan dan menyegarkan kulit anda di rumah.

  • Kekalkan keseimbangan air dalam badan. Untuk melakukan ini, anda perlu mengambil sekurang-kurangnya 1. 5 liter air tulen setiap hari. Jika anda merasa sukar untuk mengawal proses ini, tulis sahaja jumlah air yang anda minum atau tetapkan pemasa pada telefon anda, kira berapa kali sehari anda perlu minum air.
  • Pastikan anda memantau diet anda. Diet harus termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran segar, mereka kaya dengan vitamin yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dan elastin.
  • Gantikan kopi dan teh hitam dengan jenis minuman hijau. Ia adalah antioksidan semula jadi yang akan membantu anda dalam perjuangan untuk kulit muda.
  • Gunakan scrub dan kulit. Mereka mengelupas kulit, membuang sel-sel mati dan menggalakkan penampilan yang baru, iaitu, mengaktifkan pertumbuhan semula kulit.
  • Kerap membuat topeng muka - berkhasiat dan melembapkan. Ini akan membantu bukan sahaja mengenyangkan kulit dengan vitamin dan nutrien yang hilang, tetapi juga menghalang proses penuaan dan melicinkan kedutan yang telah muncul. Topeng buatan sendiri yang diperbuat daripada produk semula jadi amat berguna.
  • Seperti yang anda tahu, ultraviolet membawa sedikit manfaat kepada kulit kita, muka cepat menua daripada ini. Oleh itu, pada musim panas, gunakan pelindung matahari untuk muka anda. Ini adalah krim dan losyen istimewa dengan penapis SPF. Mereka adalah perlu untuk melindungi epidermis daripada kesan berbahaya cahaya matahari.
  • Kelembapan adalah faktor yang sangat penting dalam keremajaan kulit wajah. Kekurangan lembapan dalam sel-sel epidermis membawa kepada penuaan mereka dan melambatkan proses penjanaan semula. Oleh itu, perlu bukan sahaja untuk memperkayakan badan dengan air dari dalam, tetapi juga untuk melembapkan kulit dari luar. Untuk melakukan ini, disyorkan untuk menggunakan pelembap setiap hari. Jika anda menggunakan krim berkhasiat, maka anda perlu menggantikan penggunaannya dengan pelembap (pada waktu pagi - satu, pada waktu petang - yang lain).

Pemulihan rakyat

Cara terbaik untuk meremajakan epidermis adalah topeng buatan sendiri. Untuk ini, produk semulajadi digunakan, yang mengandungi bekalan besar bahan yang berguna untuk kulit, vitamin dan unsur surih. Di bawah adalah resipi untuk produk peremajaan wajah yang paling berkesan:

  1. Topeng aloe.Untuk jus aloe, lebih baik mengambil daun muda tumbuhan yang berumur sekurang-kurangnya tiga tahun. Daun hendaklah dipotong dengan teliti dan dimasukkan ke dalam peti sejuk selama beberapa hari. Kemudian anda boleh memerah dan menggunakan jus. Satu sudu pencuci mulut krim berkhasiat mesti dicampur dengan teliti dengan satu sudu teh jus aloe. Apabila campuran sudah siap, anda perlu mengambil kedudukan yang selesa, sapukan topeng pada kulit dan berehat. Ia perlu meninggalkan komposisi di muka selama seperempat jam. Perhatikan perasaan anda, jika tiba-tiba kulit mula mencubit dengan kuat, anda harus segera mencuci topeng.
  2. Topeng madu-telur.Untuk menyediakan topeng, anda memerlukan protein satu telur ayam, dua sudu teh tepung (gandum atau jagung) dan satu sudu teh madu asli. Gaulkan semua bahan sehingga sebati dan sapukan pada kulit muka. Topeng mesti disimpan selama kira-kira 15 minit, kemudian bilas dengan air sejuk.
  3. Losyen birch.Ia juga berguna untuk menggunakan losyen yang diperbuat daripada produk herba. Terdapat resipi yang indah untuk merebus untuk mengelap muka berdasarkan tunas birch. Daun birch muda atau tunas dalam jumlah satu sudu harus dibancuh dengan segelas air mendidih. Losyen sedemikian diselitkan selama kira-kira sehari, maka ia mesti ditapis. Air rebusan ini disyorkan untuk menyapu muka setiap hari. Ubat buatan sendiri ini adalah tonik anti-penuaan yang berkesan untuk penuaan kulit.

Walaupun sejumlah besar resipi untuk meremajakan epidermis di rumah, masih disyorkan untuk melawat pakar kecantikan sekurang-kurangnya sekali-sekala. Pakar yang berpengalaman akan menentukan jenis kulit anda dan mengesyorkan produk yang boleh anda gunakan sendiri. Ia amat bernilai mendapatkan pendapat profesional sebelum mengupas di rumah, kerana ia tidak disyorkan untuk semua jenis kulit.