Penjagaan kulit leher

bagaimana untuk menjaga kulit di leher anda

Leher boleh menunjukkan usia, jadi menjaga kulit leher haruslah teliti seperti muka. Untuk mengelak daripada memilih pakaian berkolar nanti, jaga kulit leher dan décolleté anda sekarang.

Punca penuaan kulit di kawasan leher

Kulit leher dan décolleté agak nipis dan halus. Tiada kelenjar sebum di kawasan ini, dan lapisan lemak subkutan adalah sangat nipis. Tanda-tanda awal penuaan kulit sudah muncul pada usia 35-40 tahun. Itulah sebabnya kulit leher dan décolleté memerlukan perlindungan khas.

Cara hidup moden juga membawa kepada masalah di kawasan ini. Apabila membaca dari tablet atau dilekatkan pada telefon pintar, kami sentiasa memiringkan kepala. Nada otot leher melemah dalam kedudukan statik. Di samping itu, lipatan yang tidak sedap kelihatan, yang dipanggil "cincin janda. "Penampilan mereka bukan sahaja disebabkan oleh ketagihan telefon bimbit, tetapi juga oleh pembacaan yang berpanjangan dalam satu posisi dan makan sambil menonton video.

Jika kedutan telah muncul di kawasan leher, hanya suntikan toksin botulinum akan membantu menghilangkannya. Mereka perlu dilakukan oleh pakar kosmetologi.

Bagaimana untuk menjaga kulit leher pada usia yang berbeza

Tiga petua utama untuk pagi:

  • Adalah disyorkan untuk menjalankan prosedur air pada waktu pagi. Arahkan aliran air sejuk ke leher dan décolleté anda - ini akan meningkatkan peredaran mikro.
  • Mengelupas kulit anda dengan pengelupasan. Ini akan membantu mengekalkan keanjalan fabrik.
  • Lembapkan bahagian leher dan décolleté. Anda boleh membeli produk khas atau menggunakan krim muka biasa.

Cadangan untuk malam itu:

  • Pastikan anda membersihkan kulit anda selepas selesai hari anda. Gunakan air micellar atau susu khas untuk tujuan ini. Menggunakan pad kapas, anda akan melihat bahawa kulit leher dan décolleté memerlukan pembersihan tidak kurang daripada kulit muka.
  • Sapukan krim berkhasiat malam ke kawasan ini 2 jam sebelum tidur.
  • Pilih bantal ortopedik yang akan menjadikan tidur anda selesa dan membantu mengelakkan lipatan pada muka, leher dan décolleté.

Penjagaan kulit leher selepas 30 tahun

Selepas 30 tahun, mula menjaga kulit leher dan décolleté anda dengan kerap untuk memanjangkan keremajaan dan kesegarannya. Pilih krim dan serum yang mengandungi retinol. Ia menyuburkan kulit dan menjadikannya lebih padat. Sebagai bonus, anda akan mendapat warna yang lebih sekata tanpa pigmentasi.

Pada musim panas dan semasa bercuti, sapukan krim pelindung matahari pada leher dan décolleté anda. Telah terbukti bahawa penggunaan produk tersebut memanjangkan keremajaan dan kecantikan kulit. Wanita Asia, sebagai contoh, tidak pernah berjemur dan kelihatan jauh lebih muda daripada usia mereka.

Penjagaan kulit leher selepas 40 tahun

Pada usia ini, kedutan menjadi lebih ketara, dan kulit leher kehilangan keanjalannya. Gunakan formulasi dengan sifat pengukuhan dan pengetatan. Ini akan membantu kedutan mengurangkan dan mendedahkan kulit. Lindungi kulit anda daripada sinaran ultraungu. Tambahkan makanan yang kaya dengan asid amino Omega-3 ke dalam menu harian anda. Mereka baik untuk kulit dan saluran darah. Mengandungi ikan berlemak Omega-3, walnut dan minyak rami.

Penjagaan kulit leher selepas 50 tahun

Semasa menopaus, ramai wanita menjadi lebih terdedah, kulit mereka kehilangan keanjalan lebih cepat, dan kedutan muncul. Pencegahan dalam kes ini boleh menjadi berkesan. Ia perlu untuk kerap tetapi lembut mengelupas kulit leher dan décolleté untuk membuang sel kulit mati dan merangsang pembaharuan selular.

Pelembap 50+ juga harus muncul di meja solek. Serum dan krim dengan vitamin A, C, E, liposom, antioksidan, ceramide dan asid hyaluronik, yang secara literal menyuburkan kulit dari dalam, adalah sesuai. Gunakan topeng fabrik, krim dan alginat dengan kesan mengetatkan yang ketara.

Produk terbaik untuk leher dan décolleté

Pilih sendiri produk yang optimum untuk penjagaan leher malam dan siang. Kami telah memilih produk terbaik untuk penjagaan kulit leher dan décolleté:

  • Lifting care ialah krim anti-penuaan yang mengandungi air haba, asid hyaluronik, penapis UV dan vitamin. Mengenyangkan kulit dengan kelembapan. Sesuai untuk kulit sensitif.
  • Emulsi pelembap dengan SPF mengandungi retinol tulen, tripeptida dan glaucine, jadi ia mengurangkan kedutan di kawasan leher, memulihkan keanjalan kulit, dan melawan tanda-tanda penuaan.
  • Krim malam mengandungi asid hyaluronik, kacang soya, kombucha, ekstrak flaks dan oligopeptida. Produk ini mengubah kulit dengan ketara, menegangkannya dan memulihkan keanjalannya yang dahulu.
  • Balsem muka malam menghaluskan kulit supaya pada waktu pagi ia kelihatan lebih segar dan lebih tona.

Bagaimana untuk melambatkan penuaan kulit?

Untuk memastikan kulit leher anda kelihatan muda lebih lama, ikut cadangan ini:

  • Senyum lebar! Ini menyebabkan pengecutan otot leher, nada dan menguatkannya. Ulangi senaman secara kerap di hadapan cermin sekurang-kurangnya 15 kali.
  • Jangan membongkok! Semasa duduk di depan komputer atau makan tengah hari, pastikan badan anda lurus. Bayangkan seseorang menarik anda ke atas kepala anda. Pada masa yang sama, bahu anda harus ditarik ke belakang dan dada anda sedikit dinaikkan.
  • Setiap hari selepas mandi, urut leher dan décolleté anda. Hanya sapu kulit anda di bawah aliran sejuk. Gunakan tekanan sederhana dan halakan aliran ke arah leher dan décolleté anda. Teknik mudah ini akan membantu meningkatkan peredaran mikro dan menyerikan kulit.
  • Hubungi pakar kosmetik yang akan memilih penjagaan kulit leher yang sesuai untuk anda. Pengelupasan boleh menjadi berkesan, contohnya pengelupasan karbon yang popular atau laser PRX-t33 yang inovatif, yang boleh didapati di mana-mana klinik moden.