Rawatan terbaik untuk peremajaan wajah

Prosedur anti-penuaan membantu seorang gadis mengekalkan kulit mukanya dalam keadaan yang sangat baik

Kosmetologi adalah salah satu cabang industri kecantikan yang paling pesat berkembang. Teknik peremajaan moden membolehkan anda membetulkan perubahan berkaitan usia dan meremajakan muka dan kawasan décolleté. Prosedur terbaik untuk peremajaan wajah memungkinkan bukan sahaja untuk menghilangkan kedutan, tetapi juga untuk membetulkan bentuk muka dan menghilangkan tanda-tanda penuaan yang lain. Lagipun, sebarang ketidaksempurnaan dalam penampilan boleh memberi kesan negatif terhadap harga diri wanita. Apakah prosedur terbaik untuk peremajaan wajah pada masa ini? Kita akan bercakap tentang ini sekarang.






Apakah rawatan anti-penuaan

Ketidaksempurnaan kulit muka - petunjuk untuk prosedur anti-penuaan

Adalah lebih baik untuk tidak menyelesaikan sebarang masalah, tetapi untuk mencegah kejadiannya. Terdapat peraturan dalam kosmetologi: ia lebih mahal dan lebih sukar untuk diperbetulkan daripada mengambil langkah pencegahan: anda tidak perlu menunggu kedutan dan kulit kendur muncul.

Berikut adalah petunjuk utama untuk prosedur anti-penuaan:

  • Kehilangan keanjalan kulit
  • Kulit muka kusam
  • Kedutan pertama
  • Peningkatan sensitiviti
  • Bengkak tisu,
  • Kehilangan kejelasan kontur muka,
  • Kemunculan kekeringan dan mengelupas.

Perubahan negatif cenderung terkumpul, dan akhirnya pantulan tidak lagi menyenangkan. Wanita mula tertanya-tanya prosedur mana yang terbaik untuk peremajaan wajah. Tidak ada jawapan yang jelas untuk soalan ini, kerana penjagaan yang bertujuan untuk membetulkan perubahan berkaitan usia adalah strategi yang memerlukan pendekatan yang munasabah dan satu set prosedur di pejabat pakar kosmetik. Biasanya tidak mungkin untuk mendapatkan hasil yang ketara dan berkekalan dalam satu sesi; sebagai peraturan, keseluruhan prosedur di salon kecantikan diperlukan. Prosedur kosmetik untuk muka dibahagikan kepada mekanikal (manual), perkakasan dan suntikan.

Bergantung pada kaedah pengaruh, mereka secara konvensional dibahagikan kepada kumpulan berikut:

  1. Prosedur berkhasiat, mereka menambah bahan berfaedah yang diperlukan oleh kulit.
  2. Prosedur yang merangsang pembaharuan. Mereka membantu melancarkan proses peremajaan dalam sel.
  3. Prosedur sokongan membantu melambatkan pembentukan lipatan dan kedutan.
  4. Prosedur pembetulan bertujuan untuk meningkatkan penampilan secara visual melalui perubahan tempatan dalam volum.

Rawatan muka anti-penuaan terbaik menggabungkan beberapa perkara. Sebagai contoh, suntikan persediaan dengan asid hyaluronik memulihkan jumlah dan memberikan penghidratan, dan mengelupas meratakan kulit dan menyuburkannya. Apabila memilih strategi untuk memilih prosedur, pakar mempertimbangkan faktor berikut:

  • ciri-ciri individu muka dan kulit pesakit;
  • kehadiran dan jenis tanda penuaan, keterukan mereka;
  • masalah dermatologi sedia ada, kontraindikasi;
  • gaya hidup yang dipimpin oleh pesakit;
  • hasil yang diperlukan.

Tempoh pemulihan selepas prosedur adalah faktor penting yang mempengaruhi pilihan prosedur. Lagipun, pesakit ingin mendapatkan hasil yang dapat dilihat sekaligus, tetapi tidak selalu bersedia untuk bersabar dengan tempoh pemulihan yang mengehadkan aktiviti sosial.

Jenis prosedur anti-penuaan

  • Rawatan berkhasiat

    Anda boleh menambah nutrien yang sangat diperlukan oleh kulit anda dengan cara yang berbeza, tetapi cara yang paling berkesan adalah melalui suntikan. Jika anda belum bersedia untuk campur tangan kosmetik yang serius, maka topeng berkhasiat boleh menjadi alternatif. Pakar kosmetik akan memilih topeng dengan mengambil kira jenis kulit anda dan tugas tertentu.

  • Rawatan yang merangsang

    Pelbagai prosedur bukan invasif boleh melancarkan proses peremajaan dalam sel:

    1. Pengelupasan laser adalah kesan pada kulit menggunakan laser. Dengan bantuannya, lapisan permukaan kulit dikeluarkan, yang membawa kepada pelancaran proses penjanaan semula. Dengan itu, kedutan dihilangkan, parut, bintik penuaan, parut diminimumkan, pori-pori mengecil, kulit menjadi lebih muda dan berseri.
    2. Satu lagi prosedur merangsang yang popular ialah mengangkat plasma. Peremajaan berlaku tanpa menggunakan ubat asing; hanya plasma darah pesakit sendiri digunakan untuk mengaktifkan proses regeneratif dalam badan. Hasil daripada prosedur pengangkatan plasma, kulit muka menjadi lebih anjal dan lembap, kecacatan seperti selepas jerawat, pigmentasi, parut kecil diminimumkan, dan kedutan halus serta jerawat dihapuskan.
    3. Prosedur perkakasan untuk peremajaan wajah juga menggalakkan proses penjanaan semula. Contohnya, terapi muka menggunakan peranti Endosphere. Disebabkan oleh mampatan dan mikrovibrasi, prosedur ini membantu: mengurangkan bengkak, merangsang pengeluaran kolagen, serta melicinkan kedutan dan menegangkan kulit.
  • Prosedur sokongan

    Seperti yang telah kami katakan, adalah lebih baik untuk melambatkan proses pembentukan kedutan daripada melawannya kemudian. Prosedur sokongan seperti pembersihan, pengelupasan, dan urutan akan membantu kita dengan ini. Prosedur penyelenggaraan yang tepat pada masanya dan kerap dilakukan melambatkan prosedur pembetulan.

  • Prosedur Pembetulan

    Prosedur pembetulan tidak boleh dielakkan jika penambahbaikan visual dalam penampilan diperlukan disebabkan oleh perubahan setempat dalam volum. Sebagai contoh, anda ingin melakukan pembesaran bibir dengan asid hyaluronik. Prosedur kontur membolehkan anda memperbaiki penampilan anda dengan cepat dan selamat. Pengisi berasaskan asid hyaluronik mengisi kekosongan dan menambah jumlah, membolehkan anda memodelkan bujur muka dan bentuk bibir, dagu, hidung dan tulang pipi. Kelebihan penting "suntikan kecantikan" ialah terima kasih kepada komposisi pengisi yang bermanfaat, bukan sahaja visual tetapi juga peremajaan sebenar berlaku - keadaan kulit bertambah baik dengan ketara.

Penilaian prosedur kosmetik untuk muka

Masker berkhasiat untuk menambah nutrien dan meremajakan kulit wajah

Jadi, apakah prosedur terbaik yang perlu dilakukan untuk meremajakan wajah anda? Hanya pakar kosmetik yang boleh menjawab soalan ini selepas peperiksaan. Kami boleh menyenaraikan prosedur muka anti-penuaan teratas berdasarkan ulasan daripada pelanggan kami.

  1. Plasmolifting– plasma darah pesakit digunakan untuk prosedur; aliran plasma mencetuskan mekanisme tertentu dalam tisu biologi. Kesan plasma ini membolehkan kesan mengelupas, pertumbuhan semula dan pengukuhan tisu, dan meningkatkan imuniti. Prosedur ini membantu mengatasi perubahan berkaitan usia dan merangsang pengeluaran semula jadi elastin dan kolagen.
  2. Mesothreads- Ini adalah gentian terbiodegradasi yang dirawat khas yang dimasukkan ke dalam lapisan permukaan kulit untuk menegangkan kulit dan memberikannya keanjalan. Apabila memperkenalkan mesothreads untuk muka daripada bahan yang boleh diserap, bingkai gentian kolagen terbentuk di sekelilingnya dari semasa ke semasa, yang membawa kepada pengukuhan, pemadatan dan pengetatan tisu.
  3. Peremajaan laser– dilakukan pada peralatan yang direka untuk menghapuskan masalah dermatologi dan kecacatan kulit kosmetik. Terima kasih kepada ciri ini, teknik perkakasan ini mempunyai pelbagai aplikasi. Membantu menghilangkan pigmentasi yang tidak diingini, kesan jerawat, membantu mengetatkan pori-pori, menghilangkan stretch mark dan parut.
  4. Terapi plasentadijalankan menggunakan ubat Jepun yang diperbuat daripada plasenta manusia. Mereka mempunyai kesan meremajakan pada seluruh badan. Prosedur ini mempunyai kesan yang cepat pada kulit muka. Jika anda ingin mendapatkan kesan kumulatif daripada prosedur, maka prosedur berikut adalah sesuai untuk anda.
  5. Suntikan asid hyaluronikakan memanjangkan keremajaan kulit anda. Keputusan prosedur sudah dapat dilihat pada hari kedua. Prosedur ini dijalankan dengan memasukkan asid hyaluronik ke dalam kulit, yang berinteraksi dengan reseptor sel dan merangsang pertumbuhan semula tisu. Asid ini adalah komponen semulajadi kulit kita dan dihasilkan dalam badan secara bebas; ia bertanggungjawab untuk kelembapan semula jadi kulit, keanjalan dan keremajaannya.
  6. Mesoterapi– ini adalah pengenalan asid hyaluronik di bawah kulit bersama-sama dengan koktel vitamin untuk meremajakan dan menghilangkan tanda-tanda keletihan. Prosedur ini berkesan melawan kedutan dan memberikan kulit penampilan yang sihat dan berseri.
  7. Pengelupasandilakukan untuk meremajakan kulit muka, menghilangkan kecacatan yang kelihatan (parut, parut dan selepas jerawat), meningkatkan turgor dan kebolehtelapan, membersihkan kekotoran, mengecilkan pori-pori dan mengurangkan pigmentasi. Pengelupasan muka ultrasonik dan gabungan tidak kurang berkesan dan juga selamat.
  8. Peranti yang paling canggih untuk peremajaan ialahtangan tuan. Jika anda mengikuti teknik urutan, wajah anda benar-benar berubah: kontur diketatkan, bengkak hilang, kedutan dilicinkan, kulit bertambah baik, dan kulit menjadi tona.

Kami telah menyenaraikan prosedur terbaik untuk peremajaan wajah, dan yang mana lebih baik untuk dipilih, hanya pakar yang akan menjawab selepas memeriksa kulit anda.